دیکتاتور لیبی، تظاهرکنندگان را جاسوس و ضد انقلاب خواند
نوشته شده توسط : حسین مبشر

سیف‌الاسلام! قذافی: فتنه‌گران را از بین می‌بریم / کار، کار خارجی‌هاست

 

معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که استعفا نخواهد داد، چون خود را رهبر ابدی یک انقلاب می‌داند و نمی‌تواند به مردم پشت کند؛ بنابر این می‌ماند تا شهید شود! او که پیش از این رسانه‌های خارجی را سگ نامیده بود، در این سخنرانی هم چند بار مخالفانش را موش نامید!

 

به گزارش الجزیره و بی‌بی‌سی، قذافی که نظامیانش در روزهای اخیر به قتل عام بی‌سابقه معترضان پرداخته و آنها را با بمب، راکت و آرپی‌جی مورد حمله قرار داده‌اند، ادعا کرد که او هیچ سمت سیاسی ندارد که بخواهد از آن استعفا دهد. وی خود را رهبر انقلاب نامید که نمی‌تواند از این موقعیت کناره‌گیری کند و بنابراین می‌ماند تا شهید شود.

 

او که با مشت گره کرده و با صدای بلند سخن می گفت، از هوادارانش خواست به خیابان ها بیایند و از دستاوردهای انقلاب حمایت کنند. قذافی همچنین ادعا کرد که: در لیبی، قدرت در دست مردم است!

 

دیکتاتور لیبی در سخنرانی‌اش، رسانه‌های خارجی را هم متهم کرد که: برای تخریب چهره‌ی لیبی تلاش می‌کنند. وی همچنین هشدار داد که ترسوها و خائنان می خواهند تصویر یک کشور آشوب زده از لیبی ترسیم کنند و دشمنان لیبی قصد دارند براین کشور لطمه وارد کنند.

 

او همچنین تاکید کرد که در این کشور باقی می‌ماند و سمت رسمی ندارد که بخواهد از آن استعفا کند. وی گفت: “خاک لیبی را ترک نخواهم کرد. لیبی باقی خواهد ماند تا آفریقا و سایر جهان را رهبری کند.”

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: “ما مردم لیبی در گذشته هم در مقابل آمریکا و انگلیس مقاومت کردیم و هیچ‌گاه تسلیم نخواهیم شد.”

 

قذافی همچنین به مخالفانش اخطار داد که در صورت نیاز با توجه به قوانین بین‌المللی! از زور استفاده خواهد کرد. وی گفت: “تاکنون از زور استفاده نکرده‌ام! اما اگر نیاز باشد از آن استفاده خواهم کرد. ”

 

قذافی با اشاره به کتاب قانون مجازات لیبی، گفت: مجازات کسانی که می خواهند به لیبی لطمه بزنند و یا به دشمنان آن کمک کنند، اعدام است و هرکس دیگری هم که می خواهد وحدت لیبی را برهم بزند، با اعدام رو به رو خواهد شد.

 

وی همچنین مخالفانش را متهم کرد که می‌خواهند لیبی را به افغانستان و عراق جدید تبدیل کنند، و ادعا کرد: عده ای از مردم بیمار که مواد مخدر و اسلحه در اختیار جوان ها قرار می‌دهند، می‌خواهند وقایع تونس و مصر رابرای ساقط کردن او از حکومت تکرار کنند.

 

قذافی در حالی این سخنان را بر زبان آورد که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران لیبی، به درخواست ابرهیم دباشی معاون نماینده لیبی در سازمان ملل متحد، جلسه اضطراری تشکیل داده است.

 

همزمان اتحادیه عرب هم برای بررسی وضعیت بحرانی لیبی تشکیل جلسه داده است. ناوی پیلای کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم خواستار تحقیق در باره کشتار تظاهرکنندگان در لیبی شده است.

 

سیف الاسلام قذافی، فرزند دیکتاتور لیبی، هم در روز دوشنبه هشدار داد که کشورش در آستانه جنگ داخلی قرار دارد و ادعا کرد که عامل تظاهرات اخیر مردم لیبی علیه حکومت پدرش، نقشه‌ی عوامل خارجی بوده است. وی همچنین شهروندان عرب و آفریقایی را که در خارج از لیبی زندگی می کنند، مسئول تظاهرات ضد دولتی در لیبی خواند.

 

به گزارش کلمه، سیف الاسلام قذافی که در تلویزیون دولتی مردم لیبی را مورد خطاب قرار می داد، مدعی شد که هدف تظاهرکنندگان برپایی یک نظام اسلامی است؛ و افزود: “در حال حاضر، در بنغازی مردم عادی رانندگی تانک ها را برعهده دارند.” یادآور می شود که بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است که شاهد تظاهرات گسترده ای علیه نظام سیاسی در لیبی بوده است. “ما سلاح داریم، ارتش سلاح دارد و نیروهایی که می خواهندلیبی را از بین ببرند نیز سلاح دارند.”

 

در عین حال فرزند قذافی قول داد تا قانون اساسی جدید و قوانین لیبرال جدیدی را وضع کند و نیز اعتراف کرد که کشورش هم اکنون در نقطه سرنوشت سازی می باشد.

 

فرزند دیکتاتور لیبی رسانه های خارجی را متهم به اغراق در اعلام تعداد کشته های ناآرامی ها اخیر دانست و بارها تاکید کرد که شمار جان باختگان فقط ۸۴ نفر می باشد و هرگونه قیام به شکلی بی رحمانه سرکوب خواهد شد.

 

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، تا تاریخ بیست و ششم بهمن ماه تا دوشنبه دوم اسفند، در پی خشونت های دولت لیبی ۱۷۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

سیف الاسلام در نطق تلویزیونی خود افزود: “لیبی مصر نیست، تونس نیست. در لیبی احزاب وجود ندارند … ما سلاح به دست می گیریم … ما تا آخرین گلوله می جنگیم.”

 

وی افزود، “ما عناصر فتنه گر را از بین خواهیم برد. اگر همه مسلح باشند، جنگ داخلی رخ خواهد داد و ما یکدیگر را به کشتن خواهیم داد.”

 

وی گفت که پدرش رهبری جنگ علیه تظاهرکنندگان را بر عهده خواهد گرفت و افزود “ما پیروز خواهیم شد.”

 

نیروهای امنیتی لیبی در روزهای اخیر از سلاح گرم و گاز اشک آور برای سرکوب کردن قیام مردمی لیبی استفاده کرده اند. همچنین یک شاهد عینی در شهر الاندلوس به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما صدای شلیک گلوله را در همه می شنویم و انها به مرکز شهر نزدیک می شوند.”

 

سیف الاسلام در پیام تلویزیونی خود به منابع نفتی لیبی نیز اشاره و به شرکت های نفتی خارجی طرف قرار داد لیبی نیز هشدار جدی داد: “ما یک منبع داریم که روی آن زندگی می کنیم و آن نفت است … همه شرکت های خارجی مجبور خواهند شد تا لیبی را ترک کنند.” او گفت که “جدایی لیبی را ۶۰ تا ۷۰ سال به عقب بر می گرداند.”

 

از طرفی دیگر نخست وزیر لیبی البغدادی علی المحمودی خطاب به سفرای کشورهای اتحادیه اروپا گفت که “نقشه مخرب و تروریستی بسیار دقیقی به منظور تبدیل لیبی به پایگاهی برای تروریسم وجود دارد.” وی افزود که رژیم لیبی “حق دارد تا در جهت حفظ وحدت، ثبات و مردمش هر وسیله ای را بکار گیرد و حفاظت از ثروت ها و روابطش با کشور های دیگر را تضمین کند.”

 

نخست وزیر نظام خودکامه لیبی به “رسانه های خبری خارجی” نیز حمله کرد و گفت که گزارش های منتشرشده این رسانه ها “بدون تفکیک و مخلوطی از حقیقت و دروغ می باشد.”

 

تاکنون عبد المنعم الهونى نماینده رسمی لیبی در اتحادیه عرب استعفایش از سمت خویش را اعلام نموده و گفته است که به “انقلاب” مردم پیوسته است: “من استعفای خود را در اعتراض نسبت به سرکوب و خشونت علیه تظاهرکننده ها تسلیم کرده ام و به انقلاب می پیوندم.”

 

لیبی در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد. این اتحادیه شامل ۲۲ کشور عربی می باشد.

 

شاهدان عینی در لیبی می گویند که نیروهای امنیتی لیبی به همراه “جیره خواران افریقایی” به صورت تصادفی به سمت شرکت کنندگان در راهپیمایی ها شلیک می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: